Rècords Guiness i estupidesa

Estar de vacances permet activitats tan inútils com passejar-se pel lloc web de Guiness World Records. Sempre que surt per la televisió un nou d’aquests estúpids rècords m’envaeixen sensacions estranyes. Sé que l’esperit de superació ha permet el progrés de l’ésser humà, però també és cert que aquest lloc web constitueix una de les finestres més grans per avaluar la decadència de la nostra civilització. Vols exemples?

L’individu de la fotografia té ADN humà i és un britànic que es diu John Lynch. No es tracta de cap alienígena d’aquests que vénen per estudiar-nos o per sortir al Sálvame amb Jorge-Javier Vázquez. La seva principal característica és la de foradar-se el cos. En total té 241 piercings (151 al cap i al coll). Per què la gent fa aquestes coses? Ho desconec. Una vegada vaig sentir a un entusiasta dels piercings afirmar que el dolor que provoquen li recordava que tenia cos. No ho sé… però, posats a escollir, m’estimo més que sigui el plaer el que em recordi que tinc cos. Suposo que és qüestió de gustos.

I què em diuen de l’home de la següent fotografia? Va néixer a l’India i s’anomena Shridar Chillal. Assegura que no es talla les ungles des del 1952. En total, les seves ungles arriben als 7,05 metres de longitud. Esteu pensant el mateix que jo? Vinga no ho negueu! Esteu pensant en què fa quan vol orinar. No vull ni imaginar-me el moment en que intenti… bé, deixem-ho aquí.

També els rècords Guiness contemplen els esforços de moltes persones en tasques que a la majoria de nosaltres ens podem semblar autèntiques bogeries. Per exemple, l’americà Gary Duschl va començar a construir una cadena feta amb papers de xiclets l’onze de març de 1965… i encara continua amb el seu projecte vital. Més d’un milió de paperets conformen una cadena de 17 Km de longitud. Com es pot apreciar a la fotografia, tant sucre ha modelat un cos més aviat esfèric.

Tot i així, a mi la col·lecció que més m’agrada és la del suís Jean François Verneti. Aquest senyor conserva al seu domicili més de 10.000 senyals de “No molestar”. O sigui que, si el veus en algun lloc, no t’estranyi que t’engegui directament a la merda. Així m’agrada: deixant les coses clares des d’un principi.

He dit ja quin és el meu rècord? No? Doncs ho deixaré per un altre dia. He de tallar-me les ungles perquè, tan sols de pensar que ara mateix l’amic Shridar potser està fent l’amor amb la seva dona, em venen calfreds. Si Tim Burton el veu, rodarà Eduardo Manostijeras 2.

Deixa un comentari

