Falsos tràilers

L’any 1920, Lev Kulechov, va demostrar que el veritable significat del muntatge radica en la unió dels plans. El seu conegut efecte Kulechov va ser un experiment que pretenia demostrar el poder narratiu de l’edició. Per fer-ho, va copiar tres vegades el mateix pla d’un famós actor rus i el va ajuntar amb tres plans diferents: un plat de sopa, una nena jugant i una dona que jeia en un sofà en una postura molt sensual. Al mostrar aquest muntatge a uns espectadors va adonar-se que es produïen tres reaccions diferents en l’audiència: en la primera versió creien que l’actor tenia fam, en la segona, que estava content al veure a la nena com jugava, i en la tercera, creien que ell sentia desig per la dona. Allò va demostrar que, més enllà del contingut dels plans considerats individualment, el llenguatge cinematogràfic, pel que respecta al muntatge, se sustenta en la unió dels plans. Ho podem comprovar, per exemple, en el programa APM, de TV3. Molts gags es creen per la descontextualització d’algunes situacions i un nou emplaçament en contextos diferents.

Per poder veure la força narrativa que té el muntatge us he portat tres exemples d’un format molt propi del YouTube anomenat fals tràiler. Es tracta d’editar un tràiler alternatiu de pel·lícules famoses amb l’afegit que, preferiblement, s’ha de canviar el gènere al qual pertanyen. Veureu Mary Poppins convertida en un film de terror, Celda 211 en una comèdia eixelebrada i, También la lluvia, en un drama gay. Us prometo que passareu una bona estona.

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s