Publicitat sexista

M’agrada la publicitat. Potser és un defecte. El cert és que el món de la publicitat constitueix un lloc on flueix la creativitat. L’economia narrativa, l’humor, les idees visuals o la força d’una sola frase són els millors signes identitaris d’un camp on, a vegades, sorgeixen grans obres.

Tot i així, la publicitat té encara molts reptes, especialment quan no tracta per igual a diferents col·lectius. Alguns diran que es fa la publicitat que demanda la societat i que les agències s’adapten als canvis socials perquè té l’instint de reflexar l’estil de vida que impera en una època. D’aquesta manera, a vegades els anuncis són el que els creatius publicitaris anomenen “slice of life”. Altres diran que la publicitat imposa rols i cànons que poden resultar perjudicials per a certs sectors, especialment nens i adolescents.

La meva opinió és que, com la resta de formes de comunicació de masses, la publicitat té una responsabilitat social que no pot eludir. Els experts en màrqueting coincideixen en afirmar que els ciutadans estem exposats a uns 3000 impactes publicitaris diaris i que, en ciutats com Nova York, aquesta xifra pot arribar fins a 5000. Resulta molt complicat abstraure’s totalment de l’univers de somnis, desitjos i necessitats insatisfetes que proposa la publicitat. D’alguna manera, ha edificat un món alternatiu que s’ha fet un lloc important en l’inconscient col·lectiu. I, on aquests valors o rols que ha mostrat al llarg dels anys, es noten amb una major incidència és en la publicitat sexista. O bé, els creatius han situat a la dona en un entorn de tasques domèstiques i de manteniment de la llar o, en molts altres casos, l’han cosificat per funcionar com un reclam sexual més.

Pots veure a continuació una petita mostra d’anuncis (alguns antics, altres més moderns) amb una clara vocació sexista. Alguns són realment sorprenents. 

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

 

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s