Carta a Albert Boadella

boadella

Benvolgut, o no, Albert Boadella:

Com et va la vida? Què tal portes aquest odi a tot el que és català? Ha de ser fotut basar la teva existència en aquest conflicte interior: sóc català però no ho vull ser, vaig ser antifranquista i m’envolto de nostàlgics. Però, clar, aquí se’t va tancar l’aixeta per torracollons i ara segueixes tocant el que no sona però a 600 Km. Allà tens l’oportunitat d’ajuntar-te amb demòcrates com Federico Jiménez Losantos amb qui organitzeu autèntiques performances d’amor universal i respecte a tots els què no pensen com vosaltres.

No sé si has sentit parlar del biaix de confirmació? Biaix de confirmació és una tendència irracional per buscar, interpretar o recordar informació d’una manera que confirmi cadascuna de les nostres preconcepcions o hipòtesis. És a dir: si ens anem a viure de la mamella de Madrid, intentem recopilar informació i interpretar-la per demostrar que els catalans som el pitjor del pitjor. Es tracta de recordar el que ens convé i oblidar el que ens perjudica. Per exemple, si qualsevol ciutadà d’esquerres recorda només els teus inicis confirmarà que eres molt anticatòlic (Teledeum, 1984) i molt antifranquista (Buen viaje, Excelencia; 2003). En canvi, si qualsevol ciutadà de dretes recorda les teves aparicions als mitjans des del 2007, quan vas escriure “Adiós Catalunya, crónicas de amor y guerra” confirmarà que ets dels seus. Vas estar molt a prop de l’esquerra catalanista, després del PSC, més tard de Ciutadans i ara de Rosa Díez i UPyD. Per aquest motiu, em ve una pregunta al cap: si Podemos confirma en les properes eleccions el que diuen les enquestes, et deixaràs cueta? Bé… primer hauries d’aconseguir pentinar una mica el fregall d’alumini que corona el teu cap.

En definitiva, Albert, si un dia els esquimals subvencionen els teus projectes, el meu biaix de confirmació em dirà que miraries de comprar un iglú en la millor zona. Ho tinc molt clar: ets un mercenari de les idees, capaç de fer el més grans dels ridículs només per obtenir benefici. Bye, bye, Alberto. Bye, bye. Per cert, per què ara no te’n fots dels bisbes? Ah, ja! Quan el bufó va a Palau no pot riure’s del Rei.

 

Em pots seguir al Twitter: @alexsocietat i també al Facebook